-
בישול:
1. מתחילים בבישול האטריות לפי הוראות היצרן.חשוב להגיע לבישול מלא, ואפילו מעט מעבר לכך, אם רוצים קוגל רך ועסיסי יותר (“גוסי”).2. לאחר הבישול מסננים את האטריות ומשאירים אותן במסננת.לא שוטפים במים – זה חשוב לשמירה על המרקם והיכולת לספוג את הקרמל.
עלה עשן מהסיר תוך כדי הכנת הקרמל? סביר להניח שזה נשרף – עוברים לסיר אחר ומכינים חדש
-
קרמל:
1. בוחרים סיר רחב ועמוק ומניחים על אש נמוכה,מוסיפים את הסוכר והשמן וממתינים עד לקבלת צבע חום-ענברי, ניתן לערבב בעדינות מדי פעם כדי לעזור להמסה אחידה.2. כשהקרמל מוכן, מסירים מהאש ומוסיפים מיד את האטריות (עדיף כשהן עדיין חמימות מהבישול)מערבבים במהירות (עדיף עם מטרפה) כדי לצפות את האטריות באופן אחיד3. אם נוצרים גושי קרמל (“סוכריות”), מחזירים את הסיר לאש נמוכה וממשיכים לערבב עד שהם נמסים לחלוטין, ואז מסירים שוב מהאש.4. ממשיכים לערבב, ומוסיפים בהדרגה, בזילוף אחיד למרכז הסיר, את הביצים הטרופות, הסוכר והתבלינים.מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
מומלץ להיעזר באדם נוסף, אחד מערבב והשני מזלף את הביצים למרכז הסיר, ככה נוצר ערבוב מהיר ולא ״חביתה״
-
אפייה:
1. מעבירים לתבנית, או לסיר ג’חנון מרופד בנייר אפייה משומן.אופים בתנור שחומם מראש ל160-170 מעלות, במשך 60-40 דקות.לקוגל קטן, כמו בסרטון, כ-30 דקות יספיקו.
אחרי שלב הביצים והתבלינים, אפשר לשחק עם זה ולהוסיף כל מה שאתם אוהבים, אגוזים/תפוח עץ וכן הלאה