-
הבלילה:
- בקערה גדולה או בבלנדר שמים את כל הרכיבים היבשים.
מתחילים להוסיף חלב ומים חמימים בהדרגה תוך כדי ערבוב או טחינה (החלב והמים צריכים להיות חמימים בלבד 35-40 מעלות) -
מערבבים עד שמתקבלת בלילה חלקה לגמרי ללא גושים, במרקם של בלילת פנקייק מעט דלילה, אם הבלילה סמיכה מדי מוסיפים עוד מעט מים.
-
נותנים לבלילה לנוח כ-30 דקות בטמפרטורת החדר.
הטחינה בבלנדר צריכה להיות כמה שניות בודדות
- בקערה גדולה או בבלנדר שמים את כל הרכיבים היבשים.
-
על המחבת:
-
- מחממים מחבת נון-סטיק על אש בינונית, לא מוסיפים שמן, יוצקים מהבלילה למחבת עיגולים קטנים 6-8 ס״מ (אפשר להשתמש במצקת קטנה או בקבוק לחיץ)
- מטגנים רק מצד אחד, תוך כמה שניות יתחילו להופיע בועות קטנות רבות על פני השטח, כשהחלק העליון מלא בועות, ספוגי והתייבש – זה הזמן להוציא.
- מוציאים מיד מהמחבת ומניחים על מגבת נקייה או נייר אפייה, מכסים במגבת כדי שהאדים ישמרו עליהם רכים וגמישים.
- כשהקטאייף התקרר מעט ממלאים בג׳יבנה ומהדקים בעדינות עם האצבעות, אם הקטאייף מתקרר ומתייבש לא נצליח להדביק אותו בלחיצה, ולכן השמירה במקום רך ומכוסה בשלב הקודם חשובה.
שימו לב לא להגיע למצב של ״טיגון יתר״ ברגע שהבועות יבשות ישר להוציא
-
-
טיגון בשמן:
- מחממים שמן ל160-170 מעלות ומטגנים את הכיסונים כ2-3 דקות עד הזהבה.
- מצננים מעט וטובלים בסירופ סוכר בטמפרטורת החדר, (חשוב שלא יהיה חם)
- מפזרים פיסטוק ונהנים
- אפשר גם למלא ב-אגוזים קצוצים וקינמון
אפשר גם למלא באגוזים קצוצים, קינמון וסוכר (יש פירוט כמויות בתחילת העמוד)