-
פטיסייר:
- מחממים בסיר את החלב ומחית הווניל עד כמעט רתיחה.
- בקערה נפרדת טורפים היטב חלמונים, סוכר וקורנפלור לתערובת חלקה.
- יוצקים בהדרגה את החלב החם אל תערובת הביצים תוך טריפה רצופה.
- מסננים את התערובת חזרה לסיר ומבשלים על אש בינונית נמוכה תוך טריפה מתמדת,
עד להסמכה מלאה. - מסירים מהאש, מוסיפים חמאה וטורפים עד קבלת קרם חלק ואחיד.
- מעבירים לקופסה שטוחה ורחבה, מצמידים ניילון נצמד ישירות לפני הקרם
ומצננים במקרר לפחות שעתיים. - לפני השימוש טורפים קלות להשבת המרקם ומעבירים לשק זילוף עם צנתר דק
(כמו למילוי סופגניות).

חיתוך בעובי של 2 אצבעות -
פרנץ טוסט:
- חותכים את הלחם לקוביות עבות ונוחות לאכילה ביד.
- בקערה מערבבים היטב את כל רכיבי הבלילה עד לאיחוד מלא.
- טובלים כל חתיכה בבלילה, נותנים לה לספוג קלות במידה נכונה
ומניחים על מגש יבש. - מחממים מחבת על אש נמוכה ומטגנים את הלחם, עדיפות עם חמאה,
עד הזהבה משני הצדדים. מוציאים ומניחים בצד (לא אחד על השני) - לאחר שהתקרר, ממלאים בקרם וממשיכים לשלב הקרמל.

ספיגת נוזלים אבל לא באופן שיהיה ״מושי״ -
קרמל:
- שמים בסיר או במחבת רחבה 3 כוסות סוכר ומחממים על אש בינונית,
ללא ערבוב, עד תחילת המסת הסוכר. במידה ופיזור החום אינו אחיד,
ניתן לערבב בעדינות. - כאשר הקרמל מגיע לטמפרטורה של 165 מעלות או לצבע חום ענברי עמוק וללא גושים
מתחילים לצפות בעדינות את קוביות הפרנץ טוסט.
ניתן להנמיך את האש למינימום או להוריד את המחבת מהכיריים להחזיר לפי הצורך
כדי למנוע התקשות. - ממתינים 2–3 דקות לייצוב הקרמל על הקוביה ואפשר לתת ביס 🙂

הזרקת הקרם לקוביה - שמים בסיר או במחבת רחבה 3 כוסות סוכר ומחממים על אש בינונית,